[AWARD] Real Neat Blog Award

Real Neat Blog Award

Real Neat Blog Award

Actually, im not the one who got this award, but when i commented about this award on the Mas Ryan’s Blog, He suddenly added my blog on award nomination. Hahaha.

So, i have to say Thank You to Mas Ryan for the nomination.  Because of he said i’m special, he suggest me to post this in english. I know my english is not so good, i’m very sorry guys.

Let see the rule of this award :

  1. Put the award logo on your blog. Done.
  2. Answer 7 questions asked by the person who nominated you. See below.
  3. Thank the people who nominated you, linking to their blogs. Already.
  4. Nominate any number of bloggers you like, linking to their blogs. Maybe yes, maybe No. 😀
  5. Let them know you nominated them (by commenting on their blog, etc.) 😀

It’s time to answer the question :

1. What is you favorite nickname given to you?

I feel i’m not have favorite nickname, But all my friends who close to me, and know me more always called me “atok”. Yes, its my nickname since i was in kindergarden. Whatever other people call me, as long as it is heard good for me, like dyaz, dy, atok, yanto, afri, om, petra, zayn, afgan, there is no problem for me. 😀

2. Dangdut or rock?

Rock first, then dangdut. There is some dangdut song i like. I enjoy both of them. 😀

3. What video do you look on youtube?

Hijab tutorial.. Hahaha.. no, no. I’m Kidding. Sometime indonesian song, or english song, depends on my feeling. and more to photography tutorial, design tutorial, and many more. 😀

4. Hangout or watch movie at home with love one(s)?

I prefer hangout, not alone but with my friends. especially hangout with someone i loved to watching movie. complete. When i dont have much money, maybe watch movie at home (alone) is a briliant idea.

5. What do you think about garbage at tourism spot – any idea to manage it?

So sad, when the place that become the destination of tourism, there are a lot of trash. Maybe for us that aware of that problems, we can handle it. So the government must give more understanding to people that not aware of cleanliness at tourism spot. Because i’m graduated from tourism and hotel school, it is must be solved and we can  create a good tourism spot.

6. If you have lots of money – let say $1mil – what would you do – invest it or spend it? 

Hahaha, common question but i love to answer it. I will save the half of the money, and the other half, i will invest it and spendt it. Buy something, build something that i wanted for a long time. All is positive side.

7. What do you think about insurance – worth to buy or not?

Insurance is important. I dont know so much about insurance, but i think it is important, because i have some insuranse. 😀 (Maybe, Mas Dani will explain to me after read this).

Finnaly finish… I’m so sorry if my english is bad. Hahahaha

Thankyou Mas Ryan for this award, Very Exciting!!!

Very Inspiring Blogger Award

Alhamdulillah.. dapet award yang kedua.. dari mas acep. kayak mas acep..dan sesuai title nya “Very Inspiring Blogger Award”, nggak tau kenapa dapet award ini.. belum terlalu menginspirasi sih,, tapi alhamdullilah banget.. Karena semua orang bisa jadi inspirasi hihihih :D.

sekali lagi makasih buat mas acep… baik deh..:D *peluk dari jauh*.

Very Inspiring Blogger Award

 

The rules:

1. Copy and place the award in your post.
2. Thank the person who nominated you and link back to their blog.
3. Tell 7 things about yourself.
4. Nominate 15 fellow bloggers for the award, tell them by posting a comment on their blogs.

 

Harus ngasih nominasi ke 15 orang,, sulit milihnya,, dan saya kasih ke oran2 yang selalu menginspirasi, ini orang2nya… :

1. mbak ne’

2. Ruri

3. Mbak ely

4. Nana 

5. mbak yanti nurhida

6. mbak chrismanaby

7. mbak jenka

8. mbak andri

9. mbak nella

10. mbak masya

11. mbak raya

12. mbak mita

13. mbak izzawa

14. fiaz

15. ulik

 

dan ini tugasnya.. Tell 7 things about myself..:

1. Aku orangya Pendiem kalo masih belum terlalu kenal, dan bisa asik(aneh juga) kalo dah kenal.

2. Suka moto, dipotoin, nulis.

3. nggak suka rumah sakit, aroma obat2, jarum suntik, dan darah.

4. sabar dan kalo udah marah suka meledak2 ( kata orang, dan kayaknya gitu)

5. kadang nggak pedulian, cuek.

6. Suka banget sama bruce willis dan jackie chan (film2nya plus orangnya dan keahliannya, semuanya).

7. terakhir, aku nggak seneng berantakan, seneng dengan kerapian.

 

segitu deh 7 halnya, agak narsis lagi deh dikit.. hihihi…

sekali lagi makasih buat mas acep atas awardnya.. salam kebahagiaan buat kita semuanya ya.. salam blogger.. salam dari palembang.. 😀

 

_dyazafryan_

The Versatile Blogger Award

Alhamdulliah dapet award pertama nih. Makasih banget buat Ruri yang udah ngasih ini award yang berjudul The Versatile Blogger Award.

Ruri emang keren, dan salut buat musikalisasi puisinya.. terharu banget.

versatileblogger

The Versatile Blogger Award

The rules for this nomination are:

  • Display the Award Certificate on your website
  • Announce your win with a post and link to whoever presented your award
  • Present 15 awards to deserving bloggers
  • Drop them a comment to tip them off after you`ve linked them in the post
  • Post 7 interesting things about yourself

Saya mau berbagi award ini ke blogger-blogger lainnya (Mungkin 7 aja ya cukup :P ):

1. kepada Mbak Ne’

2. Kepada mbak ely

3. Kepada mbak yanti nurhida

4. Kepada mbak chrismanaby

5. Kepada mbak jenka

6. Kepada mbak Yisha

7. Kepada mbak Nella

7 hal menarik tentang diri sendiri (hmm.. apa ya, kayaknya harus narsis ihihi) :

1. Yang pertama mungkin, aku orangnya pendiem, dan banyak diemnya.. tapi kalo udah akrab dan asik.. aku orangnya jadi aneh. suka ngelakuin hal-hal yang aneh, kayak jadi ulet, nari-nari g jelas. dan lain-lain yang kata orang bilang itu autis.

2. Aku orang yang suka banget sama photography dan desain, dan saya juga harus menunda pekerjaan saya sesuai dengan jurusan kuliah dan ingin tetap berkarya dijalur seni.

3. Aku orangnya g tegaan. g mudah marah, mudah terharu. Tapi kata orang kalo udah marah, bikin ngeri. Makanya aku g mau cepet marah.

4. Walaupun umur sudah g muda lagi, tapi masih sangat suka sama film-film kartun anak-anak dan baca komik. kayak Doraemon, spongebob, pokemon, tom and jerry naruto dan lain-lain.

5. Paling takut sama darah seger jarum suntik dan bau aroma rumah sakit. Makanya Paling males banget kalo disuruh jenguk temen ke rumah sakit atau keluarga. Harus extra menahan diri agar nggak mudah pingsan.

6. terus apalagi ya.. kata orang nih.. aku orangnya sabar.. tapi g tau juga sih. kadang merasa kayak gitu. yah kan penilaian orang. hihihi..

7. Yang terakhir, sama seperti banyak orang, aku orangnya sangat sayang sama keluarga,, sama ibu, bapak, kakak. dan apapun dilakuin untuk mereka dan mendahulukan mereka. karena aku sayang mereka. 😀

mungkin segitu aja..hal2 yang menarik dari saya.. terima kasih buat awardnya.. salam kebahagiaan.